REKLAMA
Znaleziono 1206 wyników
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]
Ostatnich 18 miesięcy to czas, w którym realizacja CPK wyraźnie przyspieszyła. W tym okresie uzyskano decyzję lokalizacyjną dla lotniska, zaprezentowano projekt budowlany terminala i dworca kolejowego, a dzięki dialogowi z mieszkańcami nabyto od nich setki hektarów gruntów. Został przyjęty Program Wieloletni gwarantujący finansowanie na lata, podpisano dziesiątki umów i przedstawiono precyzyjny plan przyszłych przetargów, które tylko w 2025 roku sięgną 30 mld zł. To wszystko realne dowody, że projekt CPK jest konsekwentnie realizowany a jego główny element – nowe lotnisko i linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, powstanie zgodnie z harmonogramem już w 2032 roku.
Nadbudowy – jak wykorzystać potencjał istniejących budynkówartykuł
Pokaż artykuł
Nadbudowy – jak wykorzystać potencjał istniejących budynków
Wokół projektów nadbudów toczy się wiele dyskusji dotyczących nie tylko aspektów architektonicznych, ale też administracyjnych czy prawnych. Choć wiele kwestii wciąż czeka na rozwiązanie, jedno nie ulega wątpliwości – nadbudowy mogą być doskonałą odpowiedzią na wiele problemów współczesnych miast.
GDDKiA realizuje kolejne odcinki nowych dróg w woj. podkarpackim [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
GDDKiA realizuje kolejne odcinki nowych dróg w woj. podkarpackim [RAPORT]
Dziś na Podkarpaciu kierowcy korzystają z 896 km dróg, w tym nowych obwodnic, 166 km autostrady A4 czy 82 km drogi ekspresowej S19. Celem działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jest stworzenie spójnego układu komunikacyjnego, dlatego kontynuowana jest budowa kolejnych odcinków trasy Via Carpatia i nowych obwodnic miast.
Dlaczego nadal tak wiele zabytków w Polsce nie jest remontowanych?artykuł
Pokaż artykuł
Dlaczego nadal tak wiele zabytków w Polsce nie jest remontowanych?
Wiele zabytkowych budynków wciąż pozostaje w opłakanym stanie. Samorządy często nie dysponują odpowiednimi funduszami na ich remont, również dla prywatnych właścicieli jest to zbyt dużym obciążeniem finansowym. Rozwiązaniem mogłaby być rewitalizacja prowadzona przez inwestorów zewnętrznych. Niestety, skomplikowane i czasochłonne procedury administracyjne wielu z nich zniechęcają. Dochodzą do tego często niezrozumiałe, a przy tym uznaniowe decyzje wojewódzkich konserwatorów zabytków wydających pozwolenia. Czy jest szansa, żeby to zmienić?
[Kłodzko] Rewitalizacja Parku Strażackiegoinwestycja
Pokaż inwestycję
[Kłodzko] Rewitalizacja Parku Strażackiego
Kłodzko, Polanica-Zdrój
[Rzeszów] Szeregówki, ul. Kornela Makuszyńskiegoinwestycja
Pokaż inwestycję
[Rzeszów] Szeregówki, ul. Kornela Makuszyńskiego
Rzeszów, Drabinianka, Kornela Makuszyńskiego
REKLAMA